onsdag 29 juni 2016

Veckans sparade pengar

En lite längre lista igen.

1 Sa upp mitt SAS Eurobonuskort. När man handlar på nätet behöver man ibland ha ( i alla fall på t ex Amazon) ett kontokort. Jag har haft shoppingkortet från Ullared men sa upp det eftersom vi aldrig åker dit mer och eftersom jag fick betala 25 kronor i administrationsavgift varje månad fast det ska vara 0 kronor. Jag skrev till dom om det eftersom det uppgick till 300 kronor/år i över 3 år (= över 1000 kronor) men dom svarade aldrig. Jag böt då till SAS Eurobonous, som var gratis första året. Där får man poäng som man kan byta mot saker. Sen kostar frakten också poäng (nästan 3000 poäng eller 98 kronor oberoende vad man köper). Jag ville byta mina poäng mot en powerbank som jag tänkte ge bort men hade bara poäng till den och inte till frakten så blir billigare att köpa den på ett annat ställe. Besparing 395 kronor/år som är det kortet kostar.
2 Åkte och extrahandlade midsommarmaten (åkte till biblan också, samordna ärenden) och böt då mina Coop poäng mot gratis kaffe, gratis Feta ost, gratis grillkorv och gratis hamburgerdressing. Jag hade valt juice och köttbullar också men det hade inte mitt Coop.

3 Tömde en dammsugarpåse.

4 Åkte till Kolmården på midsommarafton (tradition att åka till en djurpark, förut alltid Parken zoo numera Kolmården). Hade två biljetter från Furuviks parken när maken och L var där när jag var på examination så fick 30% rabatt på två av biljetterna.

5 Hade med korv i termos och korvbröd som vi åt till lunch och kaffe och jordgubbspaj till fika så köpte inget inne i parken.

6 Gjort iste av hemodlad pepparmynta flera gånger. Varje gång kannan tagit slut har jag gjort en ny.

7 Ger Skutt maskrosor och kirskål dom dagarna det inte regnar. Det gör jag jämt på sommaren även om jag missar att skriva det.

8 Maken har lagat ett par av mina skor. Mina favoritskor.

9 Hittade 8 flaskor hemgjord fläderchampagne när jag gjorde veckans uppdrag.

10 Skrev ut en etikett och gjorde en hemgjord present till någon som snart fyller år.

11 Kalkade av diskmaskinen med citronsyra.

12 Lagat ett par av mina strumpor.

13 Fikade inte när vi gick till kyrkans loppis utan valde att gå hem och bjuda mamma på hemgjord rabarberpaj istället.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...