måndag 16 maj 2022

Veckans zero waste

 Refuse: Äldsta dottern och jag var och fikade i Wadköping. Jag vägrade gå in i historiska butiken och The house of taste för att inte falla för frestelsen och köpa något som jag villhövde. 

Reduce: 6 glöggmuggar sparade till yngsta dottern gett till Erikshjälpen. 

Reuse: Jag ville ha en krok till altanen för att kunna sätta sopborsten på. Vi hade en tom trådrulle över som vi satte som krok. 

Vi behövde ett bord eller annan avlastningsyta till på altanen och gjorde ett bord av en spånskiva och klinkers som blev över sen vi gjorde om gästtoaletten för 10 år sen. 

Jag sydde nytt kuddöverdrag till två prydnadskuddar i vardagsrummet. 

Gav en papperskasse full med papperskassar till 2hand4you. Vi handlar maten online och då får vi nya papperskassar hela tiden. Vi använder dom till återvinningen men har inte så mycket återvinning att alla kassar går åt och det är synd att slänga dom. Jag har gett förslaget att man ska kunna återanvända kassarna i online handlingen och i alla fall ICA ska fundera på det. 

Hade med en massa saker att byta bort i Byt om äldsta dottern och jag hittade något. Det gjorde vi inte så alla sakerna följde med hem igen. 

Recycle:

Rot:

Sopor: 

In:

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...