söndag 29 maj 2022

Mors dag

 Jag gillar att fixa middagar och kalas på nästan inga pengar alls. Först tänkte vi bjuda ut mammorna på morsdag men vi tyckte att det skulle vara mysigare (och billigare) om vi bjöd på middag hemma istället. 


Jag har en förkärlek för Italien (och England) så blev italiensk middag. Mamma blev tyvärr sjuk (men jag planerar att åka med matlåda till henne någon dag) så det blev maken och jag, sonen och äldsta dottern samt svärmor och svärfar. 

Till förrätt gjorde vi ugnsgratinerade musslor. Jättegott. 

Till varmrätt blev det Pasta Alfredo men räkor och/eller kyckling. Tomat och fetaostsallad. 


Efterrätten var Tiramisu med Amaretto och Espresso eller Cappuchino kaffe. 

Jag fick 2 blombuketter, ett ljus och en chokladask av sonen och yngsta dottern. 




2 tavlor som äldsta dottern gjort av äldsta dottern. Mumin ansiktsservetter också av äldsta dottern. Förutom italienska middagen fick mammorna varsin kruka med ramslök (från våran trädgård) och 2 nummer var av tidningen Släkthistoria (en prenumeration som jag tecknade för jag ville ha saken dom erbjöd). Hela kalaset gick på 350 kronor (+vin och likör). 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Bakat baguetter, läfsor och Smålandslimpa.  2 Köpt 5 paket kaffe till på extrapris. Tre på Hemköp på väg hem från jobbet och 2 på Willys ...