onsdag 18 maj 2022

Veckans sparade pengar

 1 Köpt 12 paket kaffe för 498 kronor. Ordinarie pris var 587,40. 

2 Löst in ett av huslånen med sparade pengar. Vi har huslånet uppdelat på flera lån. Just det här lånet var på 55.986 kronor.

3 Skrivit om ett av dom andra huslånen och valde rörlig ränta (fast i 3 månader) som var lägsta räntan på 1,39 % mot 1,99% som lånet var på innan. 

4 Maken åkte till Hemköp när han var ute på andra ärenden för att spara bensin. Hemköp är bara billigast på några få varor så lönar sig inte att beställa maten online där. Den här gången blev det bara fryst mango och corn flakes. 

5 Lagat mitt ena par med strumpbyxor. 

6 Är tydligen toppsäljare på Sellpy och fick 2 påsar att skicka in kläder och annat i gratis. 

7 Jag och äldsta dottern var och fikade i Wadköping. Vi gick inte in i historiska butiken och The house of taste för att inte falla för frestelsen och köpa villhöver saker. 

8 Utanför entrén sitter 4 spikar och 3 väggkrukor. 2 köpta (begagnat vad annars) och 1 som vi gjort själva av en plastkruka. Vi hade 4 pelargoner och 4 spikar så jag villhövde en väggkruka till. Jag funderade på om vi hade någon mer plastkruka som jag kunde göra hål i? Det hade vi inte. Men vi hade en ampelkruka som vi försökt ge bort som ingen ville ha. Den hade en plastkruka som jag borrade ett hål i och satte i entrén med en pelargon i. 

9 En granne gav bort sticklingar mot att man swishade en slant till Ukraina. En annan granne har startat Ukraina hjälpen Örebro och sökte en hög med saker till Ukrainska flyktingar i Örebro. Jag skänkte från vårat lager av schampo och balsam samt en borttappad med återfunnen pincett och behövde inte swisha så fick 4 smultronsticklingar och en gul perenn som byte. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Bakat baguetter, läfsor och Smålandslimpa.  2 Köpt 5 paket kaffe till på extrapris. Tre på Hemköp på väg hem från jobbet och 2 på Willys ...