onsdag 4 maj 2022

Veckans sparade pengar



 1 Två jobbarkompisar ska sluta och jag gör hemskänkta diy presenter till dom. Jag planerar att köpa lite grejer med. Fortsättning följer. 

2 Gjorde ramslökssoppa av egenodlad ramslök och bjöd på till förrätt på Valborg. 

3 Vi har handlat mat för 2758 kronor i april. Då är grillningen som vi bjöd våra föräldrar på med i det. 

4 Jag har handlat övrigt för 6008 kronor. 500 är mat på jobbet (jag har oftast med matlåda och hade kunnat skippa att köpa mat med dom andra). 774 kronor är böcker! 675 kronor är Less Plastic shop (tandkrämstabletter, spegelrengöringstabletter och un paper towels). 749 kronor är kläder till maken och skor till mig och maken från Sellpy. 1200 kronor är NetonNet (reservdelar till robotdammsugaren och en matt/grovdammsugare (ska hyras ut på Hygglo när bilklädslar och annat är rengjort). 757 kronor är ljusformar och glaskoppar till värmeljus för att kunna tillverka egna blockljus och värmeljus i framtiden. Lock och andra reservdelar till mason jar. 697 kronor är Sproutly (som då kanske ska gå in under mat eftersom det är till groddar och skott). Resten är en dyanmo, en utesoffa och lyktor köpt begagnat (510 kronor). Tyg till sy om kuddarna i vardagsummet (146 kronor). 

5 Mina läkemedel börjar ta slut. Jag beställde nya och tog det billigaste alternativet på alla läkemedel och sparade ungefär 500 kronor. Tyvärr är mitt högkostnadsskydd inte uppnått så jag fick bara 15 kronor billigare. 

6 Våra solpaneler har sålt el för 3857 kronor 2021. Pengar som vi fick av Eon. 

7 Äldsta dottern och jag har haft swopin. Som vanligt hade jag med fler än 5 saker. =) Närmare bestämt 14 saker. Jag kom hem med ett par solglasögon (jag har redan 3 par så planerar att skänka bort ett par). En kapselmaskin. En kakform. Ett vindspel.

8 Kapselmaskinen som jag fick behövdes kalkas av och göras rent. Jag vägrar köpa avkalkningsmedel utan avkalkade den med citronsyra. 

9 Gjort nicecream av bruna bananer. 

10 Beställde två böcker om minimalism av Adlibris. Det var lång leveranstid och efter ett tag kom jag inte ens ihåg vad för böcker jag beställt så jag gick in och avbeställde dom. Jag har ju tekniskt sett köpstopp men har väldigt svårt att låta bli att köpa böcker. Alla böcker som jag vill läsa finns inte på biblioteket då köper jag dom (ibland) och läser dom för att sen donera dom till biblioteket. 



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Bakat baguetter, läfsor och Smålandslimpa.  2 Köpt 5 paket kaffe till på extrapris. Tre på Hemköp på väg hem från jobbet och 2 på Willys ...