fredag 30 augusti 2013

Rödhåriga tjejer

Jag fick äran att testa en hårfärg från Grön gåva åt En lagom dos grönt. Färgen jag fick var vinröd ekologisk hårfärg av henna och växtfärger. Jag har kört med nopoo i 7 veckor nu. Jag tvättar håret med tvättnötspulver och någon gång med bikarbonat och äppelcidervinäger skölj. Min hårbotten är mycket mindre kliig, inte kliig alls egentligen. Håret är glansigare och blir inte alls lika fort fett som tidigare. Mjället är borta och dom torra fläckarna i hårbotten är också borta. Så en naturlig hårfärgning passar bra till mitt nya hårliv. Jag har axellångt hår så till mig räckte halva förpackningen.
Då blev det över så S färgade sina toppar röda. Hon gjorde det over there också men det hade vuxit bort.
Sen färgade vi slingor i L:s hår.
Innan jag började med nopoo så blekte jag mitt hår och gamla synder sitter verkligen i. Jag har fula utväxter som bevis. Sista gången jag blekte håret var 26 maj 2012. Så över ett år sedan. Utväxterna blev fint röda på en gång. Det blekta håret blev ljusare röd. Jag tyckte den färgen också var fin men S tyckte vi skulle färga det blekta håret en gång till. Vilket vi gjorde.
Färgen ska sitta i 4 - 6 veckor. Henna reparerar skadat och slitet hår och det kändes nästan på en gång. Ungefär som när man haft en inpackning i håret. Jag färgar helt säkert om håret när det börjar försvinna. Halva kartongen är ju kvar. Men för 99 kronor så är priset inte dyrt heller så jag kan absolut tänka mig att köpa färg och färga mitt hår igen.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Kikar in på din blogg och måste säga att jag tycker det blev jätte jättefint med hårfärgerna!!

Kram!

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...