onsdag 27 april 2022

Veckans sparade pengar

1 Lånat mammas skärmaskin och skivat resterna av påskskinkan till smörgåspålägg och pizzaskinka. 5 lådor till frysen blev det. 

2 Maken har lagat kapellet till båten själv. Sist lämnade han in det för lagning. 

3 Jag gjorde kladdkaka och bjöd mamma på istället för att gå ut och fika. 

4 Maken och jag har lagt ut fyra saker som uthyres på Hygglo.

5 Fick två mattor av en kompis. En filt av en i volontärgruppen (ska ha på altanen). En dramatenvagn. Böt till mig ett par skor, en mössa, ett par byxor och två klänningar på klädbytardagen. 

6 Köpte en matt- och textiltvättmaskin som fyndvara på Netonnet och sparade 600 kronor mot ordinarie pris. Vi planerar att lägga ut den som uthyres på Hygglo. 

7 Jag har dragit igång en till vandrande kasse grupp på Facebook. Planen är att kassen ska vandra hela tiden som hon i vandrande kasse föreläsningen berättade om. 

8 Fått ett dockskåp gratis till framtida barnbarn. 

9 Skrev om ett av huslånen. Räntan var 1,90%. Nu tog vi rörlig ränta (fast i 3 månader) och fick räntan 1,39%.

10 Köpt fler fonder. För 60.000 kronor den här gången. 

11 Gjorde asiatiskt ris till lördag lunch av ris som låg i ris restlådan i frysen. 

12 Fått Saintpaulia blad som jag planterat istället för två rosenkalla och ett penningträd som vissnat. 

13 Gjort 16 stenljus (ljusbringare) att ha istället för värmeljus. 

14 Jag måste ha stenljusen i något så jag köpte 8 glaskoppar för värmeljus från Jordklok. Jag köpte även värmeljus av bivax för att komplettera stenljusen med. Jag ville ha blockljus med men valde att köpa ljusformar för att göra egna blockljus. En form kostade 139 kronor, ett blockljus kostade 189 kronor. Kyrkan ger bort ljusstumpar så jag kan göra många många blockljus själv. Jag planerar att göra egna värmeljus med. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Bakat baguetter, läfsor och Smålandslimpa.  2 Köpt 5 paket kaffe till på extrapris. Tre på Hemköp på väg hem från jobbet och 2 på Willys ...