måndag 11 april 2022

Veckans Zero waste

 Refuse: Jag använder tandkrämstabletter när jag borstar tänderna. Jag köper dom via Less Plastic shop. Dom kommer i en glasburk - vilket är jättebra och bättre än plast. Det skulle vara ännu bättre om dom kom i t ex papperspåsar så man kan återanvända sin glasburk. Det har jag mailat Less Plastic shop om. Vilket dom tyckte var en bra idé. Men dom är inte tillverkare av tandkrämstabletterna. Det är Kindtabs som gör. Så nu har jag skrivit till dom med. Dom tyckte också det var en bra ide som dom lyft tidigare. Dom hade även lyft att ha tandkrämstabletterna i lösvikt-vilket vore ännu bättre. 

Reduce: 4 örngott lagt i Röda korsets deponi. Gett bort 3 par strumpbyxor som var alldeles för små för mig. Varav två var oanvända. 

Reuse: Hittade två ljusstakar i TaGeskåpet som jag drog igång på jobbet. 

Sytt två örngott av ett gammalt påslakan. 

Recycle:

Rot:

Sopor: En av pipgrejerna i ena leksaken som Izzy fick när hon fyllde som hon redan bitit sönder. 

In: 2 hundleksaker som Izzy fick när hon fyllde år. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Bakat baguetter, läfsor och Smålandslimpa.  2 Köpt 5 paket kaffe till på extrapris. Tre på Hemköp på väg hem från jobbet och 2 på Willys ...