onsdag 20 juli 2016

Veckans sparade pengar

En lång lista igen. =)

1 Sålt saker för 100 kronor.

2 Köpte en sak som M ska få i julklapp på kyrkans loppis. Helt ny i kartongen. Jag betalade 50 kronor. Nypris 369,99 kronor. Jag vet som sagt var inte om M läser och det här var en så pass jättebra julklapp (maken ville också ha en visade det sig) så jag vill inte avslöja vad det är.

3 Hade inget brunfarin (som det ska vara) eller muscovadosocker (som jag brukar ha) när jag gjorde min hemgjorda sötsur sås när vi åt kycklingnuggets lördag kväll. Använde råsockerbitar som jag hade istället.

4 Gjorde en man tager vad man haver spaghetti carbonara torsdag kväll. Varken pastan eller spaghettin räckte till så jag använda båda och då räckte det till både kvällsmaten och 2 matlådor.
5 L och hennes kompis har varit på bio och sett Ica age 4. Jag hade tillräckligt med poäng på biokortet så biljetten blev gratis. Bilden är lånad från SF.

6 Snacksen blev också gratis med poängen.

7 Dom hade med 3D glasögon hemifrån så ingen kostnad tillkom heller.

8 Maken har klippt L.

9 Snöret till rullgardinen i köket gick sönder men vi rullar upp och ner den genom att dra i själva rullgardinen.

10 Gjort eget bregott.

11 Gjort iste flera gånger (varje gång kannan tar slut gör jag en ny).

12 L har hjälpt till på två ponnyridningar och fått poäng som hon kan byta mot travlopp, läger osv.

13 Gjort egen salladsdressing.

14 Lagat två par av mina strumpor.
15 Fick den andra lådan från Ikea som jag vann i en återvinningstävling på FB.

16 Gjorde grodbladstinktur som vi ska använda istället för plåster. Man skulle använda brännvin men  den räckte inte så jag använde slatten som var kvar av brännvinet och slatten som var kvar av rommen.

17 Gjort älgörtsaft.

18 Första potatisen är skördad. Det gick jättebra att plantera i hö och fort gick det också.

19 Köpt en jacka till L på loppis för 20 kronor. Köpte två spel och en kaffeburk med - sammanlagt pris för allt 50 kronor.

20 Använt tygbindor.

21 Var med min farbror och L på lunch i en annan stad bredvid stora staden. På hemvägen tog vi den gamla vägen hem vilket gjorde att vi åkte förbi en kakfabrik som jag velat åka till sen dom flyttade dit från den andra staden. Jag fyndade två stora hinkar med chokladflarn och havrebamse (2 kilo/hink) för 100 kronor (för båda hinkarna).

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...