onsdag 27 juli 2016

Veckans sparade pengar

En lång lista igen. Insändaren som jag skrev om sophämtning till den lokala tidningen kom in. Den blev en så kallad svara snabbt insändare. Tyvärr blev det inte så många svar men kul att den kom in.

1 Plockade 2 liter krusbär och gjorde en liter krusbärssaft.

2 Gjorde krusbärsmarmelad med whiskey av saftresterna.

3 Köpt två fällstolar på loppis. När L tävlar i trav finns det inga sittplatser så jag har efterlyst fällstolar på FB utan resultat men nu hittade jag två stycken för 20 kronor/styck.

4 Plockade två liter svarta vinbär och gjorde tre liter svart vinbärsdricka (dricker den istället för juice till frukosten).

5 Gjorde svart vinbärs marmelad på resterna.

6 Gjort eget Bregott.

7 Gjort iste av hemodlad pepparmynta flera gånger.

8 Gjorde egen pizza och pizzasallad till kvälls mat på lördagen.

9 Planterat ny spenat och sallad i balkonglådorna.

10 Dammsugarslangen gick sönder men maken fixade den med isoleringstejp.

11 Jag har klippt mig själv.

12 Swappade till mig en klänning och en ny ljusstake.

13 Gjort rabarberdricka.

14 Gjorde rabarberpaj på resterna.

15 M och L ville gå och se Zootropolis på bio men det blev aldrig av. Nu finns den att hyra på Viaplay för 49 kronor. Så vi gjorde en familjemyseftermiddag och hyrde Zootropolis och åt glass. Nu såg vi alla fyra men om bara M och L hade sett den på bio hade deras biljetter gått på 260 kronor. Sen att jag inte betalar för bio längre utan alltid fixar gratisbiljetter det är en annan femma.

16 Sålt saker för 350 kronor.

17 Bakat långpannebröd.

18 Plockade en liter krusbär och gjorde krusbärskräm till lunch.

19 Maken var sötsugen och gjorde egna chokladbollar som han bjöd oss andra på.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...