onsdag 3 juli 2024

Veckans sparade pengar




 1 Köpte en docksäng som lilla F ska få när hon fyller (ihop med Baby born dockan) på återbruket för 20 kronor. 

2 Gjorde nicecream av bruna bananer och jordgubbar.

3 Gjorde créme brûlée och skulle ha råsocker uppepå att bränna av. Det hade jag ingen så använde strösocker istället. 

4 Köpte en jacka till Baby born på Tradera för 15 kronor + frakt. 

5 Jämförde priser på blöjor och välling till Baby born och hittade för 30 kronor mindre/ paket än leksaksaffären. Också present till lilla F. 

6 Jag äter questran efter jag opererade bort gallan för 30 år sen. Jag har säkert ätit dom i över 15 år. Nu är dom restnoterade på alla apotek + att dom har väldigt mycket biverkningar. Brist på diverse vitaminer och övervikt bland annat. Nu ska jag sluta med dom och börja med matsmältningsenzym istället. Från hälsokosten. Jag jämförde priser och hittade en på rabatt. Jag blev medlem och fick 10% rabatt till. Gjorde köpet via Refunder och kommer få tillbaka 1%. 

7 Maken hjälpte grannen med höskörden och vi fick ett lass med hö som tack. 

8 Målat om vårat gamla slitna köksbord. 

9 Hade slut på ansiktscreme så gjorde egen av ingredienser jag hade hemma. 

10 Gjort müsli. 

11 Hade brist på dricksglas. Åkte på lunch med en kompis som hade plockat ihop en goodiebag till mig. Bland annat fyra glas. Hon visste inte att vi behövde glas. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

1 Gjort 8 kilo äppelmos.    2 Jobbat extra en dag.  3 Skördat och fryst dill.  4 Köpt kaffe på extrapris.  5 Jag har e-handlat mat sen covid...