onsdag 10 juli 2024

Veckans sparade pengar


 1 Köpt 20 liter jordgubbar för 25 kronor/liter. Åt två liter. Gjorde sylt på 2 liter. Frös 7 liter. Kokade saft och gjorde restsylt på resten. 

2 Mina iPhone hörlurar har gått sönder. Det hörs bara i ena örat. S hade ett par oanvända som jag fick. 

3 Vi har en fotorad i matsalen med gamla kort. Bröllopskort på mig och maken, S och A, min mamma och pappa, min mormor och morfar. Bebisbilder på mig, mamma, pappa, alla barnen P och lilla F. Nu skrev jag ut bebisbild på maken och makens föräldrars bröllopsbild, satte i ramar jag hade hemma och ställde på raden.

4 Åt hemodlad potatis och lök till lunch en dag. 

5 Åt hemodlade potatisar till middag flera dagar. 

6 Sytt 15 tygnäsdukar av makens utslitna T-shirt. 

7 Plockat 2 liter vinbär (alla vi hade) och kokat en liter saft. 

8 Var en som skänkte bort en ac med ett trasigt hjul som jag fick och maken lagade. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

1 Gjort 8 kilo äppelmos.    2 Jobbat extra en dag.  3 Skördat och fryst dill.  4 Köpt kaffe på extrapris.  5 Jag har e-handlat mat sen covid...