onsdag 5 juni 2024

Veckans sparade pengar

 Jag har ökat mitt fondsparande från 3000 kronor/månad till 4000 kronor/månad. Om fonderna fortsätter öka och utgifterna fortsätter minska så kan jag gå i pension om 3 år. Jag är då 60 år. 

1 Grävde upp fler gullvivor hos min före detta jobbarkompis. 

2 Gav hästarna gräsklipp blandat med hö till frukost en morgon. 

3 Ica supermarket hade rabatt på bindor (L vägrar fortfarande menskopp och menssvamp). ICAs egna 3 för 35. Ica  basic kostar 13.95/paket så besparing på 20 kronor. Jag köpte 9 paket. Om man jämför ordinarie pris på Ica så besparing på 39 kronor. Always besparing på 155 kronor. 

4 Åkte till nummer 3 på vägen hem från jobbet för att spara bensin. 

5 Maken fick flera kilo gräsfrö av sin syster som han spridit ut i en hage som hästarna gick i förut och trampat sönder. 

6 Gjorde dubbel sats thai kyckling och frös hälften till en annan gång. 

7 Fick en sadel och andra ridsaker gratis i en skänkesgrupp. Tänkte göra en trähäst till lilla F. 

8 Köpte pasta 5 för 50. Blir 10 kronor kilot. Vi köper aldrig pasta för makaroner (14.5/kilo) och spaghetti (13.98/kilo) är billigare/kilo. Planerar att köpa fem paket till. 

9 Köpte extraprisost och extrapriskaffe. 

10 Köpte rökt skinka på bit istället för färdigskivad och sparade 8 kronor/kilo. 

11 Lånade mammas skärmaskin för att skära nummer 10. 

12 Min symaskin gick sönder. Maken undersökte den och beställde en reservdel så nu funkar den igen. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

1 Gjort 8 kilo äppelmos.    2 Jobbat extra en dag.  3 Skördat och fryst dill.  4 Köpt kaffe på extrapris.  5 Jag har e-handlat mat sen covid...