onsdag 26 juni 2024

Veckans sparade pengar




 1 Plockade smultron och hade i frukostyoghurten istället för frysta blåbär. 

2 Gjorde eget buljongpulver. 

3 Hade brist på torkad dill och massa fryst så torkade den frysta. 

4 Hade slut på torkad persilja och en ledsen färsk TooGoodToGo persilja som jag torkade. 

5 Fick 5 kilo gratis hundmat. 

6 Fick en docka med kläder och en liggdel gratis. 

7 Lilla F ska få en baby born docka när hon fyller. Jag vann en på Tradera med kläder och tillbehör för en bråkdel av nypris (och man slipper alla kartonger och plastskit som är runt). 

8 plockat och torkar en bukett smörblommor att ha som blombukett i vinter. 

9 Gjorde naturligt antibiotika av oregano och vitlök men hade ingen vodka så använde rom istället. 

10 Sålt saker för 1086 kronor. 

11 Tre av locken till Ikeas gamla matlådor har gått sönder. Jag köpte silikonlock och kan fortsätta använda dom. Kom med massor av både runda och fyrkantiga lock så kan använda på skålar istället för beewrap/ plastfolie med. 

12 Fick en gratis soffa. 

13 Gjorde dubbel sats kålpudding och frös hälften.

14 Lagat mitt ena par med skor. 

15 Gjort turkisk yoghurt. 

16 Gjort ströbröd av frysta brödkanter och riven och av frysta ostkanter. 

17 Köpt en hund som går på batteri (som S och L hade en när dom var små) till lilla F i julklapp, på återbruket för 20 kronor. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

1 Gjort 8 kilo äppelmos.    2 Jobbat extra en dag.  3 Skördat och fryst dill.  4 Köpt kaffe på extrapris.  5 Jag har e-handlat mat sen covid...