onsdag 12 juni 2024

Veckans sparade pengar



 1 Maken har lagat bil. 

2 Gjort man tager vad man haver müsli. Hade ingen brun farin så tog rörsocker. Hade ingen sirap så gjorde slut på maplesirup som jag köpte och gjorde amerikansk pannkakssirap av en gång. Istället för russin hade jag i hemtorkade äppelklyftor. Sen hade jag i solrosfrön som vi aldrig använder. 

3 Köpte ToGoodToGo påse med hotellfrukost och frukt och grönsaker. 

4 S make fyllde år. Han gillar att fiska och maken har massor med fiskesaker som han aldrig använder, så vi gav honom hemskänkt present i form av ett oanvänt drag och en liten kikare. 

5 Hästarnas vattentunna i hagen har ett hål. Min lavendel överlevde inte vintern och är i en stor murarhink. Den fick bli hästarnas nya vattentunna. 

6 Köpte 5 bacon för 50 och 5 pasta för 50 på Ica. 

7 Gjorde 3 liter citronsaft av några av citronerna i ena påsen från nummer 3.

8 Gjorde marmelad av silresterna från nummer 7. 

9 Skickat in utrensade kläder till Sellpy.

10 Sått popcorngräs i krukorna vid entrén. 

11 Lilla F var här på fika och hästgos. Hon lekte lite i sitt leksakskök. Jag har fortfarande inte skaffat saker till köket utan hon fick hålla på med våra kastruller, skedar och mått. 

12 Gjort fläderchampagne av torkad fläder som jag plockade förra sommaren. 

13 Gjorde dubbel sats domoda (gambiansk kycklinggryta). En som vi åt söndag kväll och en till frysen till en annan gång. 

14 Jobbat extra en kväll. 

15 Popcorn ska ha ögondroppar 3 gånger/dag livet ut. Apohem hade 10 kronor rabatt/flaska och var redan 20 kronor billigare än apoteket. Jag köpte tre flaskor. Jag blev medlem och fick ytterligare 15% rabatt. 

16 Kalkat av kaffebryggaren med citronsyra. 

17 Gjort glass av vispgrädde som hade gått ut. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

1 Gjort 8 kilo äppelmos.    2 Jobbat extra en dag.  3 Skördat och fryst dill.  4 Köpt kaffe på extrapris.  5 Jag har e-handlat mat sen covid...