måndag 11 juli 2022

Veckans zero waste

 Refuse:

Reduce: En crosstrainer gett till makens syster. En våg gett bort. Ett lammskinn sålt. En spikkudde gav till en kompis. 8 koppar med fat och en spargris gett till Erikshjälpen. 

Reuse: För jättemånga år sen målade jag en lerkruka till en askkopp. Ingen får röka hos oss så den är nu omgjord till en tuggummiautomat (bara prydnad - den funkar inte). Också för jättemånga år sen så målade jag 4 lerkrukor till två fyrtorn. Jag satte en solcellslampa på toppen så dom lös. Ena bottenkrukan gick sönder förra året. Jag tog en ny lerkruka som jag hade hemma och målade till en ny botten. 

Recycle:

Rot:

Sopor:

In: En tunika fick av en kompis. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...