onsdag 6 juli 2022

Veckans sparade pengar

 1 Sålt saker för 500 kronor. 

2 Plockat älgört och satt en sats älgörtsaft.

3 Silat fläderblomssaften. 

4 Köpt 23 liter jordgubbar för 20 kronor/liter. 

5 Gjort en Jet Lini vägg till Linnea. Vi använde bara saker vi redan hade hemma. 

6 Jag ville köpa flera böcker för flera 100 kronor men så bara NEJ! Jag kan inte fortsätta köpa en massa böcker som handlar om att sluta jobba - då kommer jag aldrig få sluta jobba (eller rättare sagt jobba när jag vill och inte för att jag måste). 

7 Köpt mat för 4430 kronor i juni. Nu när yngsta dottern är hemma igen så går det åt mer mjölk, bananer och annat mat. Det har blivit en extrahandling/vecka nästan med mjölk och annat.

8 Övriga utgifter har gått på 5648 kronor. TBE vaccin för mig, maken och Linnea gick på 1230 kronor. Jag har köpt en juicepress för 399 kronor (jag tänkte börja göra egen juice av svinnfrukt och grönt - bara för det får jag inte tag på någon svinnfrukt och grönt). Grillkol 239 kronor. Apoteket (presenter och mediciner) 925 kronor. Linser 493 kronor. Sellerijuice 365 kronor. Sellpy 719 kronor. Dollarstore 300 kronor. Presenter 337 kronor. Glass, kaffebröd och mat på jobbet 641 kronor. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...