måndag 21 februari 2022

Veckans zero waste

En vecka med inget in och inga sopor. 

Refuse:

Reduce: Jag gjorde om lite bland våra tavlor och gav bort en ram. Gav bort en elefant och en Minion. Jag tog med en hög med tomma ljusglas till Naturskyddsföreningens kontor. Vi förvarar sakerna till workshops där. 

Reuse:

Regift: Jag har haft en Astrid Lindgren mugg på jobbet. Nu ville jag ha en muminmugg igen och tog med Muminmamman hemifrån. En jobbarkompis slutade för att börja på nytt jobb för några år sen och fick då en Muminmugg i avskedspresent av mig. Hon började jobba hos oss igen och har haft Muminmuggen som hon fick som mugg på jobbet. Häromdagen slog hon sönder den så nu fick hon ärva min Astrid Lindgren mugg istället. 

Reflect:

Repair:

Rebel:

Recycle:

Rot:

Sopor:

In:

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Bakat baguetter, läfsor och Smålandslimpa.  2 Köpt 5 paket kaffe till på extrapris. Tre på Hemköp på väg hem från jobbet och 2 på Willys ...