måndag 7 februari 2022

Veckans zero waste

 Refuse: Dom två tjejerna som jag och min kompis skulle starta förpackningsfri affär med är helt dumma i huvudet. Så jag och min kompis vägrar nu att ha med dom att göra. Vi ska starta eget med fokus på föreläsningar och workshops om plastbanting och zero waste nu och sen starta affären om några år. 

Reduce: 5 muggar sålt. 1 bok lagt i återvinningen. En bok tagit med till tagehyllan på jobbet. 5 böcker gett bort. Två stolar gett till en organisation som skulle ge en hemlös kille ett hem. 

Reuse: Jag efterlyste och fick ett knivställ gratis på Facebook. 

Vi har gjort en present till makens syster som fyller år av helt gratis material. Jag kom med idén och maken genomförde den. Bild kommer efter hon fyllt. 

Jag ville ha en hylla i biorummet till flaskorna och det andra pyntet som jag och äldsta dottern gjorde. Vi hade en list över som maken och jag gjorde en hylla av. 

Jag gjorde en mandragora av en tidning jag fick av mamma, en kruka jag fick av äldsta dottern och tapetklister. 

Regift:

Reflect:

Repair:

Rebel:

Recycle:

Rot:

Sopor: 4 häftklamrar från tidningen i reuse. Ett par av mina läsglasögon som ena skalmen gick av på. 

In:

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Bakat baguetter, läfsor och Smålandslimpa.  2 Köpt 5 paket kaffe till på extrapris. Tre på Hemköp på väg hem från jobbet och 2 på Willys ...