onsdag 8 juni 2022

Veckans sparade pengar




 1 Gav en jobbarkompis som slutade hemskänkta presenter. Jag köpte bara en chokladkaka och en stressboll i form av en hjärna. Makens syster blev så förtjust i min present (hon såg den på instagram) att hon ville att jag ska göra en liknande till en kompis till henne som just blev färdig sjuksköterska. 

2 Jag och äldsta dottern hade garageloppis när hela byn hade loppis. Jättedåligt med folk så vi tjänade bara 120 kronor ihop.

3 Maten är beställd, betald och hämtad för juni månad. Yngsta dottern tar studenten så dyrare än vanligt. Köpte 6 kilo ost på extrapris 59,9 (max var 3 kilo på varje affär men jag köpte 3 kilo/affär) och 4 kilo hushållsost på extrapriset 69,9. Yngsta dottern äter bara hushållsost. 3 kilo kyckling för 29,9/kilo. 3 kilo fläskytterfile för 59,9/kilo. för All maten gick på 3387 kronor. 

4 Jag har bakat morotslimpa och valnötsbröd.

5 Jag har bakat korvbröd för första gången. Jag bakar alltid hamburgerbröd så varför inte korvbröd med?

6 Svarade på en undersökning från apoteket och fick 250 poäng som tack. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Bakat baguetter, läfsor och Smålandslimpa.  2 Köpt 5 paket kaffe till på extrapris. Tre på Hemköp på väg hem från jobbet och 2 på Willys ...