onsdag 29 juni 2022

Veckans sparade pengar

 1 Sålt saker för 700 kronor.

2 Hyrt ut mattvättmaskinen för 400 kronor via Hygglo. 

3 Jag behövde nya läkemedel. Jag valde dom billigaste alternativen och sparade flera 100 kronor. 

4 Rivit ost till framtida tacofredagar, av ostkanter som låg i frysen. 

5 Gjort ströbröd av en massa brödkanter som låg i frysen. 

6 Jag har klippt mig själv. 

7  Gjort iste av hemodlad pepparmynta.

8 Det ringde en tjej från ett försäkringsbolag som siktat in sig på ID kapningar. För 129 kronor/månad fick man ett sms när någon försökte använda ditt personnummer och en jurist som hjälpte till att överklaga skadan som ID kaparen gjort. Jag har anmält till skattemyndigheten (eller någonstans) att skydda mitt personnummer så jag tackade nej. Då frågade hon varför, jag skulle ju få en jurist med nu. Då svarade jag att om jag sparar dom 129 kronor i månaden på ett sparkonto och om jag sen blir ID kapad och behöver en jurist så kan jag ta ut dom sparade pengarna. Hon tyckte det var smart och tackade för sig. 

9 Lagat min ena klänning. Maken har lagat ett par av mina skor.

10 Gjort en fotpall av en pianopall som vi sparade när vi gjorde oss av med pianot.

11 Fick 1,5 liter lingon och 2 liter körsbär av en i byn. 


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...