onsdag 22 maj 2024

Veckans sparade pengar




 1 Blev inbeordrad att jobba 4,5 timme onsdag kväll. Fick reda på det på morgonen så får kvalificerad övertid för 9 timmar. 

2 Villhövde läsa en bok som inte fanns på biblioteket. Skickade in fjärrlån på den istället för att köpa. 

3 Hade slut på allrengöringsmedel (vi har använt tabletter som man blandar i vatten) och ville inte köpa ny. Så jag gjorde egen av gran och vinäger. Köpte 15 liter vinäger billigt för flera månader sen. 

4 Makens pappa fyllde år. Presenter som vi gav var: en flaska björksav som vi tappat själv. En dvd-film köpt på tradera. En adapter så dom kan titta på video igen. En orkidé med kruka som vi hade hemma (hemskänkt). 

5 När vi skulle på kalaset märkte vi att maken hade brist på kortärmade skjortor och jag på fina sommarklänningar. Jag köpte tre skjortor och 3 klänningar för 349 kronor med frakt från Sellpy. 

6 Vädrade min och Linneas kalaskkänning istället för att tvätta dom. 

7 Ville ha gullvivor i trädgården. 6 plantor kostade 590 kronor. Jag fick plantor av en jobbarkompis i byte mot hästgödsel. 

8 Gjort rabarberdricka. 

9 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 8. 

10 Fick ramslöksplantor av en kompis i byte mot krukor. 

11 Fick en sele till Popcorn av samma kompis. 

12 Gjort risgrynsgröt som jag gjorde ris i frutti av. Vi får ingen frukost på jobbet längre och ris i frutti är perfekt frukost att ta med. Jag fryser dom i lagom stora portioner. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

1 Gjort 8 kilo äppelmos.    2 Jobbat extra en dag.  3 Skördat och fryst dill.  4 Köpt kaffe på extrapris.  5 Jag har e-handlat mat sen covid...