onsdag 8 maj 2024

Veckans sparade pengar

 1 Fick S crockpot som hon inte ville ha kvar. Min tredje men älskar dom. 

2 Gjorde egen salladsdressing. 

3 Planterat potatis i en av sålådorna. Använde potatisar som fått grodd i påsen. 

4 Vi fick godkänt med hemkompostering så ansökan om 4 veckors sophämtning är inskickad. Går då från 2355 kronor/år till 1462 kronor/år. 

5 M hade med tårta till Valborg. Han köpte den på Ica bageriet så den kom i en tårtbox i hårdplast. Jag har ingen tårtbox så jag diskade ur den och sparar till om jag ska ta med tårta någonstans någongång. 

6 Gjort ny sats äppelcidervinäger av några halvruttna äpplen. 

7 Lagat min jobbväska som gått sönder i ena handtaget. 

8 Satt ny resår i ett par av mina tights. 

9 Planerat morötter i ena sålådan. 

10 Planterat lök i ena sålådan. 

11 Sålt ett ekolod för 2800 kronor. 

12 Planterat ringblommor i en sålåda. 

13 Fick en gratis leksak på djuraffären för Alice fyllt år. 

14 Köpte hund- och kategoris på rabatt på djuraffären.

15 Hade sålt lite kläder via Sellpy. Växlade det jag sålt för till Sellpy credits och köpte två par tights och ett nattlinne för.  

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Jag ville ha ett skåp/bord till växthuset att plantera på och förvara krukor i. Jag sågade av en garderob som stod i trädgårdsboden när v...