torsdag 29 juni 2023

Veckans sparade pengar

 1 Jag behövde nya skor och köpte 5 par på Sellpy för 64 kronor. Jag hade sålt saker så hade Sellpy credit på resten. 

2 Bakade baguetter igen. 

3 Tog in potatis från potatislandet. 

4 10 potatisar i skafferiet hade groddar. Jag planterade dom i en tom sålåda och istället för dom vi tog upp på nummer 3.

5 Jag fick två kortärmade skjortor till maken gratis. Det var en i Tage gruppen som gav bort dom. 

6 Lagat ena diskhandsken som var trasig med en liten bit från mudden på handsken och superlim. 

7 Gjort en tvättlina ute till av stängselstolpe och lina. 

8 Fem veckors handlat på Willys för 2500 kronor. Köpte bland annat ost på extrapris 68,90/kilo. 

9 Lagat min ena klänning. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...