lördag 10 juni 2023

Veckans sparade pengar

Jag fick Linneas (eller någon annans) förkylning och är nu hemma sjuk från helgjobb. En summa som jag skulle behövt ha på nästa lön =( 

1 Linnea hade visst vuxit ur alla sina shorts också så "nya" är köpta från Sellpy för 30 kronor/styck.

2  Köpte en begagnad pedalhink för 20 kronor att ha på Linneas toa när den blir klar.

3 Gjort granskottsirap.

4 Gjort egen kaffesirap. Jag gjorde med kanelsmak men man kan använda vilken smak man vill. Mycket billigare än köpt kaffesirap. Sen om man gör smaksatt kaffe/frappe/iskaffe hemma mot om man köper den på t ex Espresso house så sparar man ännu mer. 

5 Fick 3 tomatplantor av Sara och 5 stycken av en jobbarkompis. Dom som  jag sent om sider sådde kom aldrig upp =(

6 Sydde 4 handdukar av ett badlakan jag hade hemma. Våra handdukar börjar bli rätt slitna. 

7 Saras make fyllde år. Dom har nyss flyttat till hus och har en stuga som dom brukar åka till + har lilla F så vi ville ge dom en myggfälla. En ny kostar ca 400 kronor för en enklare modell. Vi köpte en modell som kostar runt 1000 kronor ny begagnad för 250 kronor.. 

8 Jag plockade vallört och har gjort vallörtolja som ska stå och dra till sig nu.

9 Jag jobbade extra en dag på jobbet (innan jag blev sjuk). 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...