onsdag 3 augusti 2022

Veckans sparade pengar

 1 Efterlyste och fick 20 flyttkartonger gratis. 

2 Gjorde varma mackor till lunch av tonfisksås som var över sedan middagen dagen före.

3 Plockat 2 liter svarta vinbär och gjorde saft av tillsammans med 2 liter körsbär som vi fick av en granne.

4 Vi hade babyshower och vi skulle stå för dekorationerna. Jag köpte ett paket med ballonger från Amazon och återanvände ballonglisten som vi fick innan M fyllde 30 år. Jag hittade inget band att sätta runt magen på den blivande mamman utan gjorde ett eget band av toapapper.  

5 Sålt saker för 300 kronor. 

6 Gjorde asiatiskt ris av risrester från frysen, till kvällsmat en kväll. Jag hade inga morötter och ingen vitkål utan använde frysta wokgrönsaker och en purjolök som legat alldeles för länge i kylen. 

7 Linneas sänglampa var sliten nere vid kontakten och lindad med eltejp. Vi har/hade en annan liknande sänglampa som jag gjort en ny lampskärm på som satt som läslampa inne i tvrummet. Den används aldrig så jag tog den och satte som sänglampa på Linneas rum. Linneas gamla lampa hamnade i elavfallet. 


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...