måndag 15 november 2021

Veckans zero waste

 Jag är fortfarande sjukskriven. Jag var till jobbet och fikade häromdagen på ordination från min läkare. Jag körde vilse på vägen dit. Skakade hela tiden jag var där och hade världens ångest när jag åkte hem men det var mysigt ändå. Vi bjöd barnen på farsdagsmiddag som skulle varit min och barnens present till maken hade jag tänkt. Barnen hade dock fixat egna presenter.

Refuse: Vägrade köpa en pappersstrimlare utan lånade mammas istället. 

Reduce: 2 palettblad lagt i komposten. En torkad bukett gräs haft i flera år lagt i komposten. 11 garderobsdelar slängt på tippen. Makens gamla tofflor lagt i röda korsets deponi. 

Reuse:

Regift:

Reflect:

Repair:

Rebel:

Recycle:

Rot: Se ovan, 

In: Nya tofflor till maken i fars dags present av äldsta dottern. 

Sopor:


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...