lördag 29 juli 2023

Veckans sparade pengar

 1 Jag plockade alla röda vinbär och kokade 4 burkar vinbärsgelé. En liten buske. 

2 Jag gjorde budapestrulle som jag fyllde med dom avsilade vinbären från nummer 1. 

3 Sålt saker för 1400 kronor. 

4 Kokat egen kaffesirap. 

5 Bakat mandelkubb i långpanna. 

6 Bakat morotslimpor. 

7 Gjort rabarberdricka på egna rabarber. 

8 Gjort två vaser av lera och konservburkar. 

9 Duschat Izzy och Popcorn. Jag använde Linneas schampo och balsam istället för dyrt hundschampo. Jag tvättar håret med tvål. 

10 Plockat och kokat hallonchokladmarmelad på alla våra hallon. 

11 Maken har klippt sig själv. 

12 Vi ska köpa kattunge så jag har köpt klösträd och kattbur begagnat. 

13 Vi behövde nya handdukar. Jag köpte 3 begagnat på Erikshjälpen för 10 kronor styck. 

14 Vi ska göra om en skrubb på Linneas avdelning till toa och behövde en taklampa. Jag köpte en begagnad för 45 kronor på Erikshjälpen. 

15 Grävt upp potatis och ätit till lunch/middag några gånger. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...