söndag 16 juli 2023

Veckans sparade pengar

 1 Maken älskar paj. Vi äter det inte så ofta för det tar tid att göra. Det som tar tid är pajdegen. Nu är jag vå degar gjorda och lagda i frysen till framtida pajer. 

2 Eftersom jag inte förberett någon pajdeg så blev det paj utan deg till lunch på torsdagen. 

3 Jag gjorde ost och broccoli paj på nummer 2 till lunch och Linnea hatar broccoli. Blev spenatstuvning över sen middagen dagen före som jag spädde till spenatsoppa till lunch till Linnea. 

4 Plockat älgört och gjort älgörtsaft. 

5 Jag läser en bok om Fire (financial independence retire early) där tipsade författaren om en annan bok som jag gick ut på Amazon och tänkte beställa men så tänkte jag prova bibblan först - och dom hade den. 

6 Linnea äter yoghurt varje dag:. Blir billigare med hemgjord yoghurt så det har jag gjort. 

7 Gjort röllekaolja. Rölleka är bra mot myggor, fästingar och solsvedd hud. 

8 Jag har en massa tvålflingor efter mina försök med hemgjort tvättmedel. Jag dammade av mitt gamla recept på flytande två och gjorde 3 liter av 200 g tvålflingor. 

9 Gjort inlagd gurka. 

10 Bakat läfsor. 

11 Maken har bytt bromsar på min bil. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...