lördag 22 juli 2023

Veckans sparade pengar


1  Sara vill ha ett leksakskök i julklapp till lilla F. Vi köpte ett begagnat för 30 kronor. Nypris runt 1200 kronor. 

2 Jag gjorde juice på torra apelsiner. Mikra dom lite först så kommer mer juice. 

3 Jag gör iste av pepparmynta minst en gång/ vecka men nu var jag trött på pepparmynta och provade att göra på hallonblad. 

4 Vi fick korv och vita bönor över efter kvällsmaten ena dagen. Vi åt det till lunch dagen efter med tillägg av äggröra. 

5 Lilla F fyller 1 år i september. Jag köpte en begagnad sandlåda till henne för 100 kronor. 

6 Jag har planterat sallad i en sålåda i växthuset och morötter i en sålåda i trädgården. 

7 Jag har lagat en av Izzys leksaker. 

8 Mamma och jag skulle ut och fika. Jag bjöd hem henne till oss istället och bakade mazarintårta och ananaspaj och bjöd på. 

9 Jag gjorde äppelpaj på skrumpna äpplen. 

10 Saras svåger jagar. Vi köpte 10 kilo vildsvinsfärs av honom för 70 kronor/kilo. Jag blandar den med fläskkött (som är lite fetare än vilt) till blandfärs. 

11 Ätit potatis och lök från egna landet. 

12 Mitt ögonfransserum börjar ta slut. En ny flaska kostar runt 400 kronor. Om jag börjar prenumerera på Tara får jag en flaska serum och 4 tidningar för 199 kronor. Jag köpte en flaska ricinolja istället. 50 ml för 32 kronor. Fransserumet ovan är på 4 ml. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...