söndag 30 maj 2010

Skräptidning och en väldigt trevlig mors dag

När L vaknade imorse kom hon på att det var mors dag. Hon sa då till mig att ligga kvar och låtsassova. Sen gick hon ut till maken (som går upp jättetidigt på helgerna) och sa att dom skulle väcka barnen och sjunga för mig. Maken tyckte det var en dålig idé, men han gick med på att han och L skulle uppvakta mig på sängen.
Jag fick grillgaller av L (maken köpt). En bild av mig som L ritat och slagit in i ritpapper. En kockkniv och ett brynstål av M. Det gör att jag inte behöver köpa en keramisk kniv längre. En termos och en tialott av S. M:s andra morsdags present var att ordna trerätters meny till oss, mamma, pappa och svärmor, svärfar. Till förrätt blev det någon sorts toast recept kommer som vanligt på min receptblogg. Varmrätten var laxen som finns här. Mycket lax blev det men jag gillar inte kött och det var min dag. Efterrätten gjorde jag. M har varit förkyld och febrig så han var inte direkt tipptopp. Han mådde bättre och har varit feberfri ett par dagar nu. Men jag gjorde det lätt för mig. Citronfromage med vispgrädde. Till kaffet blev det min favorit tårta schwartzwaldtårta. Det skulle vara cointreau i receptet men det hade jag inte. Jag har samlat på likörer, även fast jag aldrig drack dom. det gör att vi har en hel hög flaskor att välja bland. Jag valde ut dom 3 godaste och sen fick M välja vilken som han ville ha i. Han valde Vandermint. Smakar ungefär som wienernougat. Gott blev det i alla fall.
Annars har det inte blivit så mycket gjort idag. Jag har gjort pepparmynts iste. Pepparmyntan är hemodlad förra året och torkad. Smakar gott när det är varmt ute. Nu när jag fått en så fin termos av S kan jag ta med en slurk till jobbet också. I fredags fick jag mitt andra nummer av tidningen Hoom. Jag kommer inte ihåg varför jag får den men den är gratis i alla fall. Jag vill inte ha den fast den är gratis. Världens största skittidning. Slöseri med papper. Det där känner jag igen, undra om jag skrev det när jag fick första numret också?? Självklart skickar dom inte med prenumerationsnumret så jag kan inte säga upp tidningen. Det kommer säkert inte förens gratisnumren är slut och jag ska börja betala för skiten. Jag roade mig med att räkna sidorna i tidningen. Det var 59 sidor reklamsidor. 40 sidor fastighetsannonser av typen Djursholms villa för 8,9 miljoner kronor. Dom övriga 65 sidorna var köp det här och bilder inne och ute på lyxvillor. Inte ett enda vanligt hus. Det var den ena poolen efter den andra. Alla större och vräkigare än den innan. Jag avslutar väl som jag brukar göra på mors dag.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...