måndag 19 december 2016

Veckans zero waste

Refuce:
Drabbades av tillfällig sinnesförvirring och tackade ja till tidningen Hus och hem när en försäljare ringde. Jag tycker att Hus och hem och flera andra inredningstidningar med den bara innehåller en massa annonser och köp det här och är slöseri med papper. Mailade Hus och hem och sa att jag ångrat mig + att dom inte skulle ringa mig igen. Har för mig att jag gjort det förr.

Reduce:
Innan veckans utsaker är räknade har 7610 saker lämnat det P:s ka hemmet.
1 telåda gett till Erikshjälpen.
1 massagegrej gett till Eriskhjälpen.
1 hamsterhus gett till Erikshjälpen.
3 fågelsaker gett till en kompis.
1 hundkorg som jag gjorde av en resväska som Popcorn aldrig gillat gett till samma kompis som ovan.
1 rosa panter docka lagt i den omvända julkalendern.
1 kruka lagt i den omvända julkalendern.
1 väckarklocka som S hade när hon var liten lagt i den omvända julkalendern.
1 väska lagt i den omvända julkalendern.
15 maskeradkläder och masker lagt i den omvända julkalendern.
1 Buddha huvud lagt i den omvända julkalendern.
2 burkar lagt i den omvända julkalendern.
Fyra skålar gett bort (köpte två "nya" (dom jag gav bort var i plast dom jag köpte i glas - plastbantar fortfarande) ) så 2 ut.
16 julpynt gett bort.
1 plåtskylt gett bort.
Fyra krukväxter och 4 ytterkrukor till dom gett bort. Planterade en ny krukväxt så 3 växter ut.

Summa: 55 saker.

Reuce:
Planterade ett skott och fick en ny krukväxt.
Gjorde en tegran som jag ska ge till en jobbarkompis av en hög med tepåsar och en tom hushållspappersrulle. Hade en hög med tepåsar som jag ville bli av med och hon dricker mycket te.

Recycle:
Lämnar återvinning varannan vecka p g a den minskade mängden.

Rot:
Bara dom vanliga skalen och skrottarna.

In:
2 glasskålar köpt begagnat.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...