måndag 26 december 2016

Veckans zero waste

Refuce:
Vägrar skicka en massa julkort utan köpte nötkräm, vätskeersättning och poliovaccin via UNICEF gåvoshop i år igen.

Reduce:
1 bok gett bort.
1 bok startat en passing forward med. Jag skickar boken till en person som läser den och skickar den vidare. Jag fick idén i minimalist gruppen jag är med i på FB.
1 par örhängen sålt.
8 böcker gett till bybiblioteket i den omvända julkalendern. Dom blev jätteglada och om jag vill läsa om böckerna är det bara jag lånar dom.
1 ram som är som en glaskula lagt i den omvända julkalendern.
1 cykel, 1 plastblomma med 1 kruka, 3 krukväxter med 2 krukor och 1 fågelbur med minst 10 tillbehör gett bort i den omvända julkalendern. L:s älskade undulat Sky dog.
56 dvd filmer gett bort i den omvända julkalendern.
1 spel gett bort i den omvända julkalendern.
1 liten bricka gett till Erikshjälpen.
1 litet bord gett bort.
1 pall gett bort.
1 kofta som jag aldrig använder gett till Myrorna.
1 par skor som L vuxit ur gett till Myrorna.

Summa: 93 saker.

Reuce:
Använde tygservetter på julbordet.

Recycle:
Blev mer återvinning den här gången eftersom julklappspappret hamnade i pappersåtervinningen.

Rot:

In:
Fast det var jul så blev det inte mycket saker in. Jag skriver bara upp det som L och jag fick.
1 par vinterridskor, 1 ridbyxa och 1 par ridstrumpor till L.
1 par strumpor till mig och 1 par strumpor till L.
1 muminmugg, 1 duntäcke och 1 resesaltstenslampa till mig.
1 skylt till mig och 1 vattenflaska till L.
1 jultröja och 1 selfistick till L.
L fick en ny mobil, den gamla ska dock ges bort eller lämnas in för återvinning.
Sen fick jag mat och presentkort och L fick presentkort och biokort.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...