onsdag 5 oktober 2016

Veckans sparade pengar

1 Maken har klippt sig själv.

2 15 dagars handlingen på ICA är gjord. Gick på 1280 kronor. Vi köpte då bland annat gratis potatisgratäng och gratis Valio skivad ost med produktcheckar som jag böt till mig.

3 Gjort mer äggskals kalk av sparade äggskal-

4 Gjorde en ostkaka till av resten av jättesquashen som jag köpte när vi plockade majs.

5 Bytt till mig en kasse päron.

6 Gjort 7 liter äppelmust till.

7 Gjort en agility bana till Popcorn av elrör och en rockring som vi hade hemma.

8 Skrivit till kommunen och frågat om dom kan starta en fritidsbank. Ett bibliotek där man får låna sportutrustning gratis. Dom svarade att det var på gång.

9 Gjort ingefärsshot med torkad ingefära som jag hade hemma istället för att köpa färsk ingefära.

10 Lagat en av mina klänningar.

11 Solpanelerna levererar fortfarande. 378,76 kWh. 200,75 kg koldioxid. 643,90 kronor sparat.

12 Frysboxen som är sen artonhundra fryser kallt läcker. Ena listen har lossat. Vi har satt elmätaren på den för att se hur mycket el den drar. Det blir ju inte riktigt rätt siffra eftersom den läcker lite. Vi vill se om det lönar sig att köpa ny frys på en gång eller om vi ska spara ihop till en först. Mätaren har varit igång 75 timmar och frysboxen har dragit 5,76 kWh timmar. Vi betalar 91,25 öre/kWh. Hittills har frysboxen kostat oss 7 kronor.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...