onsdag 7 september 2016

Veckans sparade pengar

1 Jag behövde ny linsvätska. Jag jämförde priser på vätskan som jag använder (när jag provat andra får jag ögoninflammation) innan köpet.

2 Jag gjorde köpet via Refunder och fick tillbaka 5 %.

3 Jag använde en kod från Mecenat och fick 10 % rabatt.

4 Gjorde kräftsoppa söndag lunch av kräftskal och kräftor som blev över sen kräftskivan lördag kväll.

5 Vann en kräftfiskeplats av kommunen så familjen P fiskade kräftor fredag kväll. 9 stycken blev det så vi fick köpa fler kräftor.

6 Gjorde bondomelett måndag lunch av potatis, prinskorv och köttbullar som blev över efter kräftskivan.

7 Silade av äppeldrickan som skulle stå fem dagar. 16 liter blev det.

8 Vi har haft solpanelerna lite mer än en vecka och hittills har vi sparat: 99,76 kWh, 52,87 kilo koldioxid och 169, 58 kronor. Vi har då solpaneler på ungefär 1/4 - 1/3 del av taket. Så fort som vi sparat ihop mer pengar ska vi skaffa fler paneler. Som då kommer att bli billigare eftersom växelinriktaren och rördragningen redan sitter där.

9 Har gjort iste av jordgubbsblad som jag plockade i trädgården.

10 Sålt saker för 150 kronor.


1 kommentar:

Esbe sa...

1) Har du recept på isteet av jordgubbsblad?

2) Har du tittat på solelserbjudandet som ETC-gruppen har (eller i alla fall hade i somras). Minns inte exakt upplägg, men försök hitta den, det kan vara ett sätt att slippa punga ut med pengar!

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...