onsdag 31 augusti 2016

Veckans sparade pengar

1 Gjort 6 liter äppelmust.

2 Elförbrukningen har minskat med 2 % jämfört med motsvarande månad förra året.

3 Gjort äppelgele med pepparmynta.

4 Hängt mer pepparmynta på tork.

5 Lagt ner libbsticka, pepparmynta, curryört, basilika, kamomill och oregano som jag skördade och hängde på tork förra året i papperspåsar och ska ha till matlagning/te.

6 Gjort rabarberdricka.

7 Torkade rabarberresterna och ska använda dom till en potentiell julklapp.
8 Har handlat lite gratis. Quorn färs (böt till mig en kupong för ett bra tag sedan).

9 Felix paj (jag böt till mig stämplar som jag kunde byta mot en kupong).

10 Toapapper som var Icas gratisvara till oss den här veckan.

11 Vi hade en förmånskupong på 75 kronor på Ica som maken köpte mjölk för (som var det som han åkte dit för att handla egentligen).

12 Maken och M skulle in till stora staden i annat ärende så dom åkte inte bara och handlade.

13 Maken tog ett gammalt takräcke som vi hade liggandes och gjorde en hängande förvaring till takboxen av det.

14 Han tog gamla brädor och konsoler som vi också hade liggandes och gjorde mer vägg förvaring på hållaren som redan satt på väggen.

15 Han ville ha fler hyllor men brädorna tog slut. Jag kom då på att vi kunde använda två skateboards som vi haft ute som skänkes men som aldrig blir hämtade (dom är tingade) som hyllor.

16 Lagt in en gratis annons på Tradera.

17 Reserverat alla böcker till min handledarkurs på biblioteket och köper inga.

18 Har gjort iste på jordgubbsblad som jag plockade i trädgården.

19 Har satt en sats med 15 liter äppeldricka.

20 Solpanelerna sitter äntligen på plats på taket och vi producerar mer el än vad vi gör av med.

21 Gjorde crepe till lunch på måndagen. Pannkakorna som blev över åt L till mellis när hon kom hem från skolan. Stuvningen som blev över gjorde jag varma mackor av som jag och maken åt till lunch på tisdagen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...