onsdag 17 augusti 2016

Veckans sparade pengar

1 Sålt saker för 100 kronor.

2 Jag vann gratis inträde till Parken zoo i vintras så L och jag har varit där.

3 Vi hade med korv med bröd och fika.

4 L och en kompis till mig son har bowlat gratis via barn bowlar gratis.

5 Gjort iste av vinbärsblad som jag plockade i trädgården.

6 Fått en bilratt till datorn, pedaler och ett bilspel som jag ska ge maken i julklapp.
7 Gjort äppelmos. Fick slut på burkar så behöver skaffa fler burkar och göra lite till för att det ska bli hela årets förbrukning.

8 Plockat 2 liter krusbär och gjort saft.

9 Gjorde krusbärskräm av saftresterna.

10 Planterat ett skott av en murgröna istället för en hängblomma som jag lyckades vattna ihjäl.

11 Köper ingen frukt utan äter äpple från trädgården.

12 Staketet som satt på baksidan sitter numera äntligen på framsidan. Det på framsidan höll på att falla ihop. På baksidan planterade vi hallonhäck för flera år sedan men sparade staketet (som var rätt nytt, det på framsidan hade suttit sen huset byggdes nästan) för att kunna byta ut det på framsidan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du nått bra recept på äppelmos som du kan dela med dig av? Förvarar du den i matkällare eller i frysen?

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...