måndag 15 augusti 2016

Nästan helt gratis dagar

I vintras hade Parken zoo en julkalender där man skulle gissa vilket djur som lät på bilden. Sen kunde den som gissade rätt och hade bäst ramsa/bild eller skoj om djuret vinna en sak. Den första december kunde man vinna gratis inträde och jag var med och tävlade och vann. Det var ett får och min ramsa gick ungefär "Jag tror det är ett får som undrar hur jag mår. Om det är ett gute eller dala vet jag ej för jag kan inte fårspråk tala.". Så i torsdags styrde L och jag bilen mot Eskilstuna och Parken zoo. Inträdet var som sagt var gratis men vi fick betala 70 kronor för en dags parkering. Sen hade vi en tung ryggsäck med men en del matsäck i så vi hyrde en skrinda för 20 kronor med.
Som vanligt hade vi med korv med bröd. Korven har vi numera i en korvtermos som jag fick när jag samlade streckkoder eller något av Korvbrödsbagaren. Våran gamla korvtermos som är över 50 år gammal har tyvärr börjat läcka och skulle behöva slängas men det är så mycket minnen i den att den fortfarande är kvar.
När vi var trötta på djurparken gick vi till tivolit där det knappt var några köer alls. L åkte piratfallet 5 - 6 gånger. 3 av dom fick hon gå före i kön då det var en plats kvar i attraktionen och dom frågade om någon var själv. Det var bara L som var alla gångerna. Sen tröttnade hon på att åka och ville inte åka något annat så vi försökte vinna en stor basketboll, gick inget bra.
Så vi fikade med saft, mitt älskade iskaffe och kakor som vi hade med innan vi styrde bilen hem.
Summassummarum så gick hela dagen på (förutom bensinen dit och hem, så här i efterhand skulle vi tagit makens bil som är större men drar mycket mindre bränsle) 150 kronor. 60 kronor för att kasta basketboll.
Dagen efter bowlade L och en kompis till mig son gratis med barn bowlar gratis. Sen åkte vi hem och fikade så kostnaden var bara parkering och bensin.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...