onsdag 27 april 2016

Veckans sparade pengar

Korta listor verkar vara vanligt nu för tiden. Skärpning tack =)

1 Sålt saker för 312 kronor. 40 % av den sålda summan på maskeradkläderna som är inlämnade för försäljning i seccond hand barnaffären som säljer saker på provision.

2 Sålt andra saker för 600 kronor.

3 Lagt in två gratis annonser på Tradera. Hade en kod via Mecenat (studerar ju fortfarande).

4 Gjorde hemgjord pizza och pizzasallad till kvällsmat lördag kväll. En banana och en kebab blev det.

5 Tömt en dammsugarpåse.

6 Maken har klippt M.

7 Köpte en bok på Amazon för 9 öre. Skickade den till S istället för till Sverige och fick betala 33 kronor för frakten.

8 Jag har huvudvärk nästan varje morgon när jag vaknar. Troligtvis beror det på att jag gnisslar tänder eller kniper ihop munnen när jag sover. Tandläkaren ville att maken skulle skaffa tandskydd och det är vad jag också behöver. Kostnad över 5000 kronor/styck. Jag köpte tandskydd som hockeyspelare har istället. Kostnad 79 kronor/styck. Säkerligen inte lika bra men man värmer dom så dom ska passa ens egna mun och tänder.

9 Maken har klippt sig själv.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...