onsdag 30 mars 2016

Veckans sparade pengar

1 Maken gjorde en extrahandling av lite påskmat (vi bjöd på påskbord/kalas eftersom jag fyllt år) och passade då på att gratishandla lite. Pålägg (vann), 5 kilo potatis (Icas gratisvara den här veckan) och lasagnette (fick av Findus).

2 Planterade två skott av porslinsblomman innan vi slängde den på komposten.

3 Alfalfa groddarna var helt slut och inget inplanerat besök för shopping gjorde att nya frön beställdes. Jag anmälde mig till nyhetsbrevet och fick 10 % rabatt.

4 Jag gjorde köpet via Refunder och fick tillbaka 7,5% av köpet till.

5 Golvet i omklädningsrummet är borttaget. Meningen var att ett nytt golv skulle inhandlas. Mattan under blev dock som ny efter en rejäl rengöring så inget nytt golv behöver köpas.

6 Slangen på dammsugaren gick sönder så maken har lagat den.

7 Använde tygservetter på påskbordet.

8 Beställde en sak till mamma. Jämförde priser och hittade en som var 10 kronor billigare/styck. Köpte en till mig med.

9 Gjorde köpet via Refunder och fick tillbaka 5 %.

10 Har bokat sommarsemestern. Den ena av flera. Bokade Scandic med rabattkod ICA och fick 20 % rabatt på rummet.

11 Lagat Popcorns ena leksak som hade gått sönder.

12 Tvättade dom gula tygservetterna när jag städade bort påsken och tvättade den gula köksduken. För att spara el och vatten.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...