onsdag 23 mars 2016

Veckans sparade pengar

1 Fick en flaska ekologisk blomsterhonung gratis från ? i posten. Kom i en plastförpackning så inte en helt optimal produkt. Har hört att det finns ekologisk närodlad honung i glasburk i ekobutiken inne i stora staden. Ska försöka ta mig dit någon dag.

2 Sålt saker för 333 kronor.

3 L och jag har gratis shoppat på det stora köpcentret på andra sidan stora staden. Hon köpte en kjol, en byxa, en tröja och ett par tights.

4 Tröjan var på rea. Ordinarie pris 249 kronor hon betalade 100 kronor.

5 Mina byxor blev inte gratis men jag fick dom till 30 kronors rabatt då jag använde en bonuscheck som jag hade.

6 Vi fikade på espresso house där jag hade en gratis varm dryck att ta ut så fick min chai latte gratis.
7 Fick två gratis biobiljetter från GFK panelen.

8 Fick en gratis lasagnett från Findus.

9 Fick 150 kronor i rabattcheck på The Bishop arms.

10 Gjorde en man tager vad man haver smothie fredag kväll. Frysta bananpengar, mjölk, sista skvätten yoghurt med skogsbärssmak och hälften av ananasen som var över sen tacon.

11 M ville ha NCIS Los Angeles boxarna när han fyller (han såg när jag beställde dom). Han önskar sig aldrig något så jag köpte alla sex. Jag jämförde priser och hittade dom 5 första 250 kronor billigare på ett ställe.

12 Box ner 6 köpte jag på första stället där den var 100 kronor billigare än på första stället. Fri frakt på båda ställena efter en rabattkod. Sammanlagd besparing 11 + 12 = 350 kronor. På några minuters jobb.

13 Maken och L gjorde restpizza när jag jobbade lördag kväll. Tacokött, ananasen som var kvar efter smothien och ost som var kvar sen fredagens taco var på.

14 Gjorde som vanligt påskris av grenar från äppelträdet.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...