söndag 13 mars 2016

Uppdrag vecka 11 - ordning bland kryddor eller i kökslådor

Uppdraget den här veckan hos förvaringsdrottningen är att rensa igenom kryddor eller kökslådor. Jag rensade igenom min kryddlåda för några veckor sedan så den här veckan rensade jag igenom våra kökslådor. Förutom kryddlådan har vi 10 kökslådor till. Så en hel del att rensa. Jag rensade alla 10 lådor men tog bara kort på två. Dels för att det var störst förändring där. Egentligen var det större förändring på två andra lådor men dom glömde jag ta kort på före. Vi har inte köksredskap i alla 10 lådor. I 4 av lådorna har vi pennor, papper, batterier och annat i. En av lådorna är L:s och där har hon sina rit- och pysselsaker.
I låda ett förvarar vi matbestick, tesilar, potatisskalare, konservöppnare och smörknivar.
Vi hade ett överskott av teskedar, potatisskalare och tesilar så det försvann ut en del.
Låda två som jag tog kort på hade vi allt möjligt.
Där flyttade jag vissa grejer som passade bättre i andra lådor till andra lådor + rensade bort en del.
Sammanlagt efter genomgång, rensning och städning av 10 kökslådor försvann följande ut:
Gett till Erikshjälpen:
1 knivslip.
14 teskedar.
1 lökhack.
1 spaghettislev.
6 pysselböcker.
1 apelsinskalare.
1 potatisskalare.
2 tesilar.
1 kaffeskopa.
1 kaffelattemall.
1 visp.
1 korkskruv.

En del till återvinningen blev det med:
8 bruksanvisningar.
3 tuschfodral.
20 ++ papper som L ritat/kluddat på.

Lite slängt blev det också:
20 ++ tuschpennor som torkat ut.

Gett bort på swap-inet som var senare på dagen:
7 underlägg.
4 tårtpapper i silikon.

Summa: 93 saker.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...