torsdag 3 mars 2016

Nya uppdrag och avklarade uppdrag

Veckans uppdrag hos förvaringsdrottningen var att rensa igenom ett skåp i hallen. Jag rensade igenom alla skåp i hallen förra veckan. Så ytterligare en vecka med ett uppdrag från prioriteringslistan. Som börjar få slut på saker. Så veckans uppdrag blev fyra uppdrag i ett.
Maken har rensat igenom en del av sin kartongsamling. Han fick då upp farten och rensade igenom en del av hobbyrummet också.
Vardagsrummet är genomrensat igen.
Förråd nummer 4 är helt borta. Bokhyllan som står där ska ut till hobbyrummet. Maken ville bara måla väggen först.
Lite saker har tillkommit på prioriteringslistan:
Golvlisterna i L:s rum som fortfarande inte ligger där. Listerna är köpta men dom kommer aldrig på plats. Det är redan gjort av maken för flera veckor sedan.
Rensa bort leksaker som L är för stor för i hennes rum. Gjort två gånger till och med.
* Rensa upp i lekrummet och skaffa bättre förvaring för spel, maskeradkläder och lego. Idag tre olika, jag vill ha dom i samma. Redan gjort i och med att jag köpte en begagnad trofast och la uppe på den vi redan hade.
* Pappershögarna som maken lagt i baren och alla kartonger i lekrummet (samma rum).
Bastun som är ett förråd för alla saker som ska ut. Också gjort. Bastun är numera helt tom och förråd nr 4 är dessutom helt borta.
Alla skor i hallen. Gjorde förra veckan.
* Bättre ordning på böckerna i bokhyllan.
* Rejäl rensning av mina kläder.
* Rejäl rensning av makens kläder.
* Minska ner sakerna i förråd nummer ett och två. Förråd nummer tre (pannrummet) räknar jag som förråd fast det inte är det. Där förvarar vi återvinningen, L:s växa i kläder, spån och hö till Skutt, krukor, tomma flaskor och tomma burkar, presentpapper och djursaker (Popcorns dammsugarfön och Skutts resebur). Så det "förrådet" går inte att minska ner. Sakerna som är där ligger bra där så inte vill vi flytta dom heller.
* Rensa igenom hela kontoret.
 L ville att vi skulle ta bort källaren och skaffa övervåning. Lite svårt om vi inte flyttar.
 S lista: * Köket. * Lilla toaletten. * Listerna i L:s rum. * Lekrummet. * Soffan och alla saker i vardagsrummet. Vi andra gillar soffan i vardagsrummet och just nu finns det varken ekonomi eller tid att göra om köket och lilla toaletten. Det kommer.
 Makens lista:
Rensa ut mer saker vi har alldeles för mycket saker.
Bli bättre på att plocka undan grejer.
Vad som försvann ut kommer på veckans zero waste på måndag. Har en del dvd filmer ute som jag hoppas ska försvinna innan dess. Jag ska även tvinga maken att rensa igenom sina dvd filmer (jag tittar aldrig på film). Han tittar aldrig på film heller (bara via datorn) ändå brukar han hålla hårt i dom. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...