onsdag 9 mars 2016

Mer omförflyttningar

Uppdraget den här veckan hos förvaringsdrottningen var att flytta om saker och se till att alla sakerna hade en plats att bo på. Jag flyttade om lite i förrådet så presentpappret fick en egen hylla. Nu har det blivit mer omflyttat.
Lampan i omklädningsrummet gick sönder. Sladdarna var nästan helt av så det var tur att maken såg det innan det hände en olycka. Vi har duschat utan lampa några dagar. Lampan i duschen fanns ju så inte så mörkt som det lät. När något går sönder börjar vi automatiskt tänka om det finns något vi kan använda istället/göra om så det kan användas istället. Lite svårt när det gäller en lampa. Vi hade dock en lampa över. En lampa som egentligen är en sänglampa som jag fick när jag fyllde för ett kanske två år sen. Den skulle sitta på toaletten var det tänkt men har legat i makens att göra hög sen jag fick den.
Så toalettlampan
hamnade i omklädningsrummet. Lampa som satt där och har suttit där sen maken fick omklädningsrummet i gemensam present när han fyllde 30 år (en snickare byggde det) är egentligen en taklampa så redan då levde vi lite efter principen man tager vad man haver.
Lampan jag fick när jag fyllde hamnade där det var tänkt på toaletten. Ursäkta den mörka bilden.
Mitt på golvet i vardagsrummet står (stod) en stor kasse full med papper som ska eldas. Maken har en rätt stor filmsamling som han nästan aldrig tittar på. När han tittar på film tittar han via Netflix. Men han håller hårt i sina filmer. Tills nu. Han slängde alla videofilmer. Vilket gjorde att det blev en massa plats över i filmskåpet. Så alla dvd filmer som låg i en byrålåda fick plats i skåpet = en tom låda = alla papper som ska eldas ligger numera i lådan = kassen som stod mitt på golvet är borta. Nu ska jag bara försöka få honom till att rensa igenom alla dvd filmer också.
 L har fyllt tonåring. Vi hade kalas där jag överraskade henne med att ha gjort havrebollar
och mackaglasstårta.
Presenterna från oss var (förutom att vi åkte till delfinalen av melodifestivalen i Gävle) var en ketchup som det står L:s bästa ketchup på (en plojpresent) och en ballografpenna (önskade hon sig). Det som är bra med dom pennorna (förutom att dom förhoppningsvis är lätta att hitta) är att man kan byta patron på dom när bläcket är slut. Så man behöver inte slänga hela pennan. Presenterna från släkten var: biopresentkort, presentkort på det stora köpcentret på andra sidan stora staden (två stycken), pengar och strumpor.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...