onsdag 24 februari 2016

Veckans sparade pengar

1 Jag älskar fabriksförsäljningar. =) Maken fyllde jämt och ville resa bort. Han ville åka till Clas Ohlson i Insjön. 10 minuter från Insjön Ligger Leksands knäckebröd. Vi åker dit en gång/år och köper årets förbrukning av knäckebröd. Vi brukar åka i december men i år var L och jag sjuka då. 4 kilo djurfoder kostar 40 kronor = 10 kronor/kilo. Det är kakor som gått sönder i tillverkningen men fullt ätbara för människor med. Hela kakor kostar 80 kronor för 4 kilo = 20 kronor/kilo. Knäckebröd i affären kostar från 37 kronor och uppåt/kilo.

2 I Insjön ligger förutom Clas Ohlsson även Iittala outlet där jag fyndade lite julklappar och presenter bland andra sorteringen.
3 Clas Ohlson hade förutom den vanliga affären med dom vanliga priserna också outlet. Där fyndade maken fiskedrag och en som stor påse som man fäster i bagaget när man kör smutsiga saker. Hittills har vi bara lagt en presenning i botten. Jag köpte även en radio där. =) En retro radio som jag önskat mig i över 5 år. Jag fick en annan radio av maken när jag önskade den då för över fem år sen. Nu skulle den sluta säljas så det var 410 kronors rabatt på den. =) Den kostade under 200 kronor kan jag avslöja.

4 Maken ville ha kalas för närmsta släkten några dagar efter dagen D. Vi slog på stort och köpte en färdig tårta. Jag hade en kupong som gjorde att jag fick den för halva priset.

5 15 dagars handlingen på Ica är gjord av maken (vi valde Ica igen eftersom vi hade presentkortet på 500 kronor som jag vann i Quorns tävling där). Det gick på 934,04 kronor (-dom 500 kronorna i presentkort = 434,04).
6 Då köpte maken bland annat gratis Hova ost från Arla (ska buzza för Buzzador) och gratis pålägg (vann en årsförbrukning).

7 Han köpte även nötfärs till rabatt. 59 kronor/kilo.

8 Lagat ett par av L:s tights.

9 Gjort egen balsamspray till Popcorn. Finns att köpa (jättedyrt) men jag gör ju egen till L så varför inte till Popcorn med.

10 Sålt saker för 50 kronor.

11 Maken gjorde två vinhyllor av gamla lister vi hade hemma.

12 Tagit upp pelargonerna från vinterförvaringen (i ena förrådet).




Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...