onsdag 10 februari 2016

Veckans sparade pengar

En lite längre lista igen.

1 L och en kompis har varit på bio gratis med företagsbiljetter. Dom såg Alvin och gänget - gasen i botten.
2 Vi bjöd på bion och kompisen bjöd på snackset. Lånad bild.

3 Bytt till mig en kartong med "riktiga" ägg.

4 Gjorde bananpannkaka till lördag frukost av några bananer som började bli bruna.

5 Sålt saker för 100 kronor.

6 Maken har gjort den vanliga 15 dagars handlingen på Ica. 834 kronor gick det på. Då slog han på stort och köpte jordnötter, chilinötter, chips och L:s favorit mackaglassar i den summan med.

7 Han köpte då även gratis pålägg (vann en årsförbrukning) och gratis fläckborttagare (Icas gratisvara till oss).

8 Åt hemgjord Tiki masala, naanbröd och Raita sås till kvällsmat lördag kväll. Blev en massa yoghurt över så gjorde hemgjord dipp till chipsen (yoghurt eller creme fraishe, salt, peppar och sweet chili sås).

9 Frös naanbröden som blev över för att ha nästa gång vi äter indisk mat.
10 Jag ville ha något på ena badrumsväggen. Jag tog två alla hjärtans dag kort som jag gav till barnen P för flera år sen men sparat för dom var så söta, två ramar jag hade hemma och maken satte upp dom på väggen.
11 Jag ville ha ljusstakar runt badkarskanten. Jag hade gipsformar i form av fiskljusstakar som jag gjöt till ljusstakar. För att slippa måla dom blandade jag i karamellfärg direkt i den blöta gipsmassan.
12 Gjort 4 liter jordgubbssaft och 1 burk restsylt.
13 Gjorde kalops på fläskarré istället för högrev till söndag middag.

14 Gjorde tre dubbel sats kalops så har till två middagar till.
15 Vi ville ha en större hylla i makens kontorshörn i tv rummet. Vi flyttade stringhyllan som satt i hobbyrummet och hade färgburkar i sig (stackars hylla) till makens hörn.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...