onsdag 3 februari 2016

Veckans sparade pengar

1 Sålt saker för 100 kronor.

2 Jag ville ha runda mattor som S har på sitt rum i sovrummet. Dom kostar 399 kronor på Ikea. Jag tog två av S mattor till sovrummet

3 På S rum la jag en orientalisk lång matta som låg i S flytta hemifrån lådor. Blev mycket bättre om jag får säga det själv.

4 Frostat av frysarna. Två av dom den tredje frostar av sig själv.

5 Skrivit ny fryslista.

6 Handlat en ny gratis tvättkorg på Ikea för nästan det sista av presentkortspengarna (är några kronor kvar).

7 Skivat bananpengar av några bruna bananer. La dom i frysen till kommande smothisar.

8 Maken har lagat ena gångjärnet på ytterdörren som hade gått sönder.

9 Inte handlat något dom dagarna jag jobbat.

10 Använt tygbindor dom tiderna jag inte jobbat.

11 Jag ville ha en necessär till till min handväska att ha spritservetter och bindor i. Jag hittade en plånbok som S pimpat och använde när hon var mindre. Hon gav den sen till L som också tröttnat på den och lagt den i loppislådorna. Som snart är ett minne blott.

12 Maken lagade dragkedjan på min ena handväska.

13 Jag sydde i två knappar i min ena handväska.

14 Under arbetsuniformen "måste" man ha ett linne (den är rätt genomskinlig annars). Jag tyckte jag hade brist på linnen. Häromdagen skulle jag ta en ny pyamas. Jag har mjuka byxor och linnen som jag inte vill ha/är solkiga som pyamas. Två par byxor, 3 linnen och 1 sovt-shirt. Ett av linnena var fint men inget som jag kommer sätta på mig det var därför det låg där. Nu använder jag det som linne under arbetsuniformen.

15 Böt till mig ett paket kaffe.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...