måndag 2 november 2015

Veckans ut

Den här veckan var det semester i rensandet men man skulle tänka på material i sina saker och försöka ersätta plastsakerna med andra material. Något som jag gör automatiskt varje vecka enligt rensområdena. Jag har tjuvkikat i boken så jag vet att ett rensområde senare är pynt + att vi spökpyntade. Så spökpyntet är genomrensat.

1 termos gett bort, jag skrev att den inte höll värmen men han ville ha den ändå. 1 ny termos in så inget ut.

3 pappersgirlanger som var mer sönder än hela eldat upp.

1 elektrisk spökgirlang som inte lös längre som vi inte lyckats hitta lampor till lagt i elektronikåtervinningen.

2 spökljus och 1 pumpaljus (haft som pynt sen M och S var små, nu hade dom sett bättre dagar) använt som just ljus. Eftersom vi gjorde lite nytt pynt häromdagen så inget ut än. Äppeldockorna får vi se om vi sparar eller inte.

2 bärbara telefoner och 2 laddare till dom lagda i elektronikåtervinningen.

1 trasig häxhatt slängt.

1 trasig hårklippare lagt på återvinningen.

6 delar till ovanstående hårklippare slängt.

2 mattor bytt bort.

4 Halloweendräkts delar sålt.

9 oöppande linsfodral gett bort.

4 häxdelar "sålt". Jag hyrde ut den men hon pmade att hon hade haft sönder den. Vi ska träffas så jag ska avgöra om jag kan laga hålet eller inte. Om jag inte kan det ska jag behålla depositionen på 100 kronor. Hon svarar dock inte på pm och kom aldrig på tiden vi bestämt.

Summa: 31 saker.

3 gravljus är köpta.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...