onsdag 18 november 2015

Veckans sparade pengar

1 Maken tog en tur till Coop när L hade travskola. Där köpte han gratis pålägg.

2 Han köpte 4 paket Gevalia kaffe för 100 kronor. Vi köpte nyss tre paket på rabatt men det går åt en del kaffe här + att kaffe håller sig rätt länge.

3 Han köpte 5 kilo clementiner för 10 kronor/kilo. Clementiner är billigaste frukten just nu så det är den frukten vi äter tillsammans med äpplen.

4 Plockade äpplen i lekparken.

5 Beställt en julklapp till till mamma. Jag beställde den via Refunder och fick 5 % i återbäring.

6 Sålt saker för 125 kronor.

7 Lagt ut två annonser på Tradera till halva priset med koden happyxmas.
8 Ena porslinsblomman hade trasslat in sig i snöret till rullgardinen. Vilket gjorde att rullgardinen inte gick att dra ner. På vintern drar jag ner för alla fönster på kvällar och nätter. Är det jättekallt ute drar jag inte upp dom på dagtid heller. Jag tog plantstödet som jag hade i vaniljorkidén (den vägrar fortfarande växa) och satte i porslinsblomman.

9 Vi ska göra en tripp i december bland annat till ett ställe där vi bland annat skulle köpa en julklapp som vi skulle göra till svärmor. Trippen ska fortfarande göras (hotellen är gratis och nästan gratis) men bara till två av dom tre ställena (det blev för dyrt med alla tre). Jag letade reda på ett eget "recept" till julklappen så hon kommer fortfarande få den.

10 Bordet som jag fick gratis till S rum var för stort. Vi bör bord med M som hade samma modell fast mindre. Den storlek som jag trodde bordet var i från början.
11 Bakat frallor.

12 När maken servare bilen sist fick han en rabattkupong som gav 1 kronor rabatt på 100 liter om han tankade på Tanka. Efter trippen till bomässan behövdes bilen tankas så han tankade då på tanka. Tänk va mycket tankar det blev där. =) Tanka har sist jag tittade 5 öre billigare bensin/liter än vad Statoils kunder har. Vi är Statoil kunder. 5 öre är inte mycket men många bäckar små.

13 Adventsljusstaken som vi brukar ha polkagrisar i hade blivit lite rostig och var inte alls så fin längre. Vi har haft den i 25 år. Maken polerade upp den med roskskyddsmedel och lackade om den med en flaska silverfärg som han hade använt till att lacka fälgar med. Staken var guldfärgad från början men är nu i silver.

14 Ibland är några av räkningarna från Klarna. 29 kronor i aviavgift. Jag har anmält mig till deras klick tjänst vilket gör att räkningen blir ungefär som en e-faktura eller autogiro. 29 kronor/månad insparad.

15 Sålt saker för 100 kronor.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...