onsdag 4 november 2015

Veckans sparade pengar

En kort lista. Dels jobbade jag fredag - söndag och hann då inte med så mycket pengabesparande saker. Dels har jag varit förkyld mer än halva veckan och inte orkat.

1 Var på småhundskväll på en av stora stadens djuraffärer tillsammans med L och Popcorn. Vi fick cider, godis och en goodiebag men bajspåsar och hundgodis i.
2 Det var 20 % på alla aktivitetsleksaker så vi passade på att köpa två tills Popcorn fyller och en till julklapp.

3 Köpt L:s födelsedagspresent. Vi ska gå på Melodifestivalen. Vi valde närmaste orten (Gävle) och genrep. Vi valde även att sitta på sidan av scenen, dock på första raden. Biljetterna blev du ungefär hälften så billiga som om vi skulle suttit rakt framför scenen. L vet dock inte om det och hon fyller innan så det blir i förskottspresent.

4 Hotellrum är bokat, eftersom jag bokade så pass långt innan (för några veckor sedan när vi bestämde att vi skulle ge henne biljetterna) så var hotellrummet billigare. Vi valde även ett litet mindre rum än normalt för att det skulle bli billigare ändå.

5 Sålt saker för 300 kronor.
6 M och L har varit och sett Hotell Transylvanien 2 med gratis biobiljetter. Lånad bild.

7 Filmen var i 3D men dom hade med glasögon så inget tillägg för det.
8 Blev utvald till Karamellskungens ena Halloweenhus och fick 2 kilo godis. Fick 2 kilo godis som vi gav bort till första spöket som kom och sa bus eller karamellkungen också.

9 Fick ett "nytt" bord till S rum.

10 Använt tygbindor.

11 Köpte inget när jag jobbade fredag - söndag kväll.

12 Vädrat kläderna som jag hade på min bästa kompis urnsättning. Popcorn blev galen och trodde det stod någon utanför köksdörren och stod och skällde konstant. Innan jag kom på att det var kläderna hon skällde på tog det en bra stund.

13 Lagat två av mina strumpbyxor.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...